![](https://bratislavskespravy.sk/wp-content/uploads/2023/12/407846304_739124171575711_5889888910551516270_n-UanxbC.jpeg)
UNIKÁT NA R2 NABERÁ DO DĹŽKY 😎 Priatelia, práce na najdlhšej slovenskej estakáde, ktorá je súčasťou stavby R2 Kriváň – Mýtna, p…
UNIKÁT NA R2 NABERÁ DO DĹŽKY 😎
Priatelia, práce na najdlhšej slovenskej estakáde, ktorá je súčasťou stavby R2 Kriváň – Mýtna, pokračujú v tempe. Vysunuli sme dilatačný celok dĺžky 35 metrov, pričom tentoraz sme časť budúceho mosta vysúvali v 2% klesaní. Pevnosť betónu sme dosiahli primiešaním zimných prísad a na stavbe je konštrukcia pred a po betonáži chránená vykurovaním. Estakáda, ktorá je dominantou stavby, bude merať 4 374 metrov.
✅ V prvej etape prebiehal výsuv jednotlivých segmentov dominanty úseku od pomyselného stredu mosta na smer do Zvolena v 2% stúpaní, teraz vysúvame dilatačné celky v opačnom smere a v 2% klesaní.
✅ Mostní experti museli tomuto faktu prispôsobiť spôsob a techniku stavby.
✅ Brzdenie segmentu: Na pilieri boli vybudované železobetónové brzdné bločky. O tieto bločky sú ukotvené 4 duté valce s celkovou brzdnou kapacitou 3 000kN , ktoré pomocou predpínacích tyčí, ukotvených v spodnej doske segmentu, zabraňujú nekontrolovateľnému pohybu segmentu smerom dole.
✅ Ťahanie segmentu: Namontovali sa ťažné laná, pomocou ktorých cez napínacie zariadenie bol vysúvaný segment postupne ťahaný z výrobne.
✅ Fixný bod: Aby po skončení výsuvu bolo možné deaktivovať brzdné tyče a pokračovať v realizácii ďalšieho segmentu, bolo potrebné ešte na pomocnom pilieri vytvoriť pevný bod. V tomto bode sme nosnú konštrukciu zdvihli a klzné platne na výsuvných ložiskách zamenili za protišmykové podložky.
✅ Pri tomto postupe, ťahanie a pribrzďovanie vysúvanej časti mosta, prebiehajú práce rýchlosťou 2,5 – 3 m/hod.
✅ Nosná konštrukcia sa vysúva v združenom priereze, čo znamená, že každý zo segmentov sa vysúva v plnej šírke mostu, teda 27,5 m.
Autor správy, foto a správu publikoval Národná diaľničná spoločnosť on Facebook Zdroj Read More